„Orkla“ darbuotojai tvirtina tradiciją rūpintis Baltijos pajūrio ateitimi

Rūpestis Lietuvos pajūrio ateitimi tampa prasminga penkių Lietuvoje veikiančių Norvegijos koncerno „Orkla“ įmonių socialinės atsakomybės tradicija – daugiau kaip pusšimtis darbuotojų antrus metus iš eilės dalyvauja Kuršių nerijos nacionalinio parko tvarkymo akcijose.

Įmonių „Orkla Care“, „Orkla Foods Lietuva“, „Minordija“, „Orkla Confectionary & Snacks“ ir „Vilniaus margarino gamykla“ darbuotojai jau antrą pavasarį dvi dienas dėmesį skyrė ne įprastiniams savo darbams, bet socialinei atsakomybei įgyvendinti. Praėjusiais metais surinkę tiek iš Baltijos jūros išplautų šiukšlių, kad joms išvežti parko direkcijai teko siųsti papildomos technikos, šiais metais daugiau kaip 50 žmonių tvarkė Naglių rezervato dalį, kurioje atkuriamos pilkosios kopos.

Kuršių Nerijos nacionalinio parko direktorė Aušra Feser pagalbos rankų laukia visada: „Parko direkcija labai džiaugiasi sulaukdama talkininkų, atvažiuojančių ne vien pramogauti, bet ir prisidėti prie mūsų darbų. Pagalba labiausiai laukiama pavasarį, kai parko tvarkymo darbų ypač daug. Vos per vieną audrą praėjusią žiemą pajūryje sugriauti 7 laiptai, nors iš jūros išmetamų šiukšlių lyg ir mažėja“.

A. Feser ypatingai džiugu, kad išsipildė pernykštis jos palinkėjimas, jog koncerno „Orkla“ darbuotojų akcija nebūtų vienkartinė, o taptų gražia kasmetine tradicija. „Siekiant atkurti pilkąsias kopas, Naglių rezervate iškirsta 150 hektarų miško, – kalbėjo parko vadovė. – Nors kopos dabar matomos nuo pagrindinio kelio per Neringą, kad atsikurtų smėlynų augalija, dar reikia pašalinti nereikalingą organiką“. Šioje teritorijoje šį pavasarį jau talkino 100 žmonių grupė, tačiau darbų liko ir „Orkla“ įmonių darbuotojams.

Akciją surengusios 5 Lietuvoje veikiančios ir per 130 darbuotojų turinčios koncerno „Orkla“ įmonės atstovauja maisto papildų, greito apyvartumo prekių gamintojams ir platintojams, tiekia žaliavas konditerijos ir duonos gaminiams. Jų prekių krepšelyje yra 25 gerai žinomi prekiniai ženklai ir per 400 skirtingų produktų. Bendrovės savo pavyzdžiu ragina ir kitas rūpintis mūsų ateitimi.

Švarindamos Baltijos pajūrį šios įmonės siekia prisidėti prie visam pasauliui aktualaus 2015 m. Jungtinių Tautų priimto dokumento „Keiskime mūsų pasaulį: Darnaus vystymosi darbotvarkė iki 2030 metų“ , kuriame  nustatyta 17 darnaus vystymosi tikslų. Koncernas „Orkla“ savo tvarumo strategijoje 2020-2025 metams nustatė keturias pagrindines sritis, kurioms bus skiriama daugiausia dėmesio: maistui ir sveikatai, maisto saugai, atsakingam tiekimui ir aplinkosaugai.

Lietuvoje veikiančios koncerno „Orkla“ įmonės ypač atsakingai vykdo aplinkosaugos įsipareigojimus. „Rūpestis jūrų ištekliais mūsų koncernui ir jam atstovaujančioms įmonėms jau yra ne iššūkis, o kasdienybė, – sako įmonės „Orkla Care“ generalinė direktorė Jūratė Piragienė. –  Tai patvirtina ir dar vienas „Möller’s“ skystų žuvų taukų pelnytas svarbus pripažinimas – atsakingos žvejybos standartas MSC, užtikrinantis, kad produktai pagaminti tik iš laukinės žuvies, sužvejotos atsakingai rūpinantis vandenynų ištekliais ir laukinės gamtos tvarumu“.

Pasak J. Piragienės, dar vienas socialiai atsakingas „Orkla Care“ žingsnis – tvarumo koncepcijai atstovaujančių kokybiškų higienos produktų prekės ženklo „Klar“ iš Skandinavijos pristatymas Lietuvos vartotojams. Tai ne tik draugiškas aplinkai bei vartotojui sprendimas, tačiau ir tvaraus gyvenimo būdo pasirinkimas, nes produktų pakuotės gaminamos iš perdirbamo plastiko, gamyboje naudojami vien pilnai atsinaujinantys energijos šaltiniai, produktų formulės kuriamos atsakingai rūpinantis planetos ištekliais ir aplinkosauga, jų sudėtyje nėra gamtai kenkiančių chemikalų.